Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tuk na břiše: Proč se mu nechce dolů?

9. 06. 2017 5:59:35
Krásné štíhlé bříško je snem každé z nás. I já jsem měla období, kdy jsem toho tuku na břiše měla více a kdy méně. Ale i když se snažím, ten tuk tam pořád je.

Krásné štíhlé bříško je snem každé z nás. I já jsem měla období, kdy jsem toho tuku na břiše měla více a kdy méně. Ale i když se snažím, ten tuk tam pořád je. Dřív jsem možná měla kolem břicha "pneumatiku" na horské kolo, teď to spíše vypadá na silniční. Je možné, že dělám/děláme něco špatně? Ano, vždy je to možné.

Možná cvičíte špatně

Hodně lidí praktikuje na hubnutí kardio, stráví dlouhou dobu na páse nebo v přírodě a přitom běhání nesnáší. Jako jsem to měla já. Někdo však běhání miluje, tak proti tomu žádných námitek nemám.

Jaký je ale u kardia problém? Proč byste neměli sázet při hubnutí jen na kardio? Běžíte-li při neměnném tempu alespoň 45 minut, může vám to pomoci zhubnout, ale brzy si váš metabolismus na tento rytmus zvykne a přestane mu to na hubnutí stačit.

Co je tedy nejlepší na hubnutí

Silový trénink. Zvedání těžkých vah z žen zaručeně neudělá obrovské zlobryně, ale vytvaruje jim na těle krásné ženské křivky. Chce to jen vydržet, i když se vám možná zpočátku bude zdát, že mohutníte, vydržte. Něco jsem o tom napsala už zde.

Nebo můžete vyzkoušet HIIT. Ve Velké Británii dělali test a zjistili při něm, že sprintování skupině účastníků testu pomohlo zhubnout v pase a na bocích už po dvoutýdenním programu 2 cm a na arkansaské univerzitě zase zjistili, že lidem, kteří praktikovali také HIIT, se procento tuku v oblasti břicha snížilo o 20 %. HIIT můžete praktikovat při nejrůznějších činnostech, jako je běhání, plavání, cyklistika nebo třeba veslování.

To jsem já. Rozdíl mezi kardiem (první fotka) a silovým tréninkem.

Svaly se budují lokálně, hubne se komplexně

Častá otázka: „Kolik sklapovaček mám denně dělat, abych hubla břicho?“

Odpověď: Žádné, protože cvičením břicha břicho nezhubnete.

Sklapovačkami pouze vytvoříte větší svaly pod tukem a břicho bude v konečném důsledku vypadat ještě větší a vy budete ještě zoufalejší, jelikož ač břicho cvičíte, nehubnete jen břicho, ale celé tělo. Při sklapovačkách sice bude nějaký energetický výdej patrný, ale ne tak patrný, jako byste prováděli komplexní cviky. Stavět hubnutí na sklapovačkách je hrozná blbost a navíc tím oslabujete zádové svalstvo a v konečném důsledku se budete hrbit a paradoxně spodní břicho bude ještě větší než před tím. Namísto toho se zaměřte na správné jídlo, zpevněný hluboký stabilizační systém, pánevní dno a rozvoj svalstva celého těla. Několik much jednou ranou zabijete, když budete cvičit vícekloubové cviky, jako jsou dřepy, kliky, shyby, mrtvý tah, swingy nebo například TGU (turecký vztyk).

Možná máte málo hořčíku

Věděli jste, že lidé mají zoufalý příjem hořčíku? Proto je dobré hořčík doplňovat, jelikož naše tělo jej potřebuje pro více než 300 chemických reakcí. Hořčík přispívá mj. ke stabilizaci srdečního rytmu, regulování hladiny krevního cukru a je také velmi důležitý pro hubnutí. Pomáhá také při menstruaci, kdy účinkuje proti zadržování vody, takže dámy se budou cítit méně oteklé.

Buď můžete tedy:

  • Jíst více potravin bohatých na magnézium, jako jsou listové saláty, fazole nebo ořechy.
  • Jíst doplňky stravy. Ženám pod 30 se doporučuje 310 mg a nad 30 let 320 mg denně. Těhotné ženy by měly konzumovat hořčíku ještě více. Pozor! S hořčíkem by měl být v rovnováze vápník. Optimální poměr vápníku a hořčíku je 2:1, přičemž pro vápník platí první číslo.

K dostání jsou různé druhy hořčíku s různými stupni využitelnosti. Nejvhodnější formou hořčíku je chelát nebo koloidní roztok, které jsou bohužel ale dražší. Pokud vám to finanční situace neumožňuje, lze zakoupit i citrát. Co vím, tak alespoň u citrátu, který znám já, se říká, že dávku magnézia musíte sami na sobě vyzkoušet, a to dokud vás to neprožene a až vás to prožene, tak jen o trochu ubrat. To by potom měla být ta správná dávka. Lékaři vám často předepíší hořčík Magnosolv, který je kombinací uhličitanu a oxidu, což není zrovna nejlepší forma hořčíku. Jeho využitelnost je totiž minimální.

Možná nemáte dostatek spánku

Nedostatek spánku může mít neblahý vliv na váš pas. Studie v časopise American Journal of Epidemiology tvrdí, že ženy, které spí 5 nebo méně hodin za noc, mají až o 32 % větší riziko, že během následujících let přiberou spíš, než ženy, které spí více. Navíc další studie ukázala, že ženy, které spí 4 hodiny namísto 8, sní až o 300 kcal více, a to především z tučného jídla. Proč? Málo spánku zvyšuje hormon zodpovědný za apetýt, který se nazývá ghrelin.

Možná příliš solíte

Přebytek soli způsobí, že se voda z krevního oběhu dostane do pokožky, to je to, proč se cítíte být oteklí. Přibližně 90 % lidí konzumuje více, než je doporučené množství sodíku na den, což je 2,300 mg.

Co s tím? Omezte konzumaci průmyslově zpracovaných potravin, které obsahují velké množství soli. Dejte si ale pozor i na zdravé potraviny, jako jsou například tvarůžky, které mají vynikající hodnoty pro fitness, ale horší už je to se solí. Retence vody je však u každého jiná. Na někoho přílišné množství sodíku nemusí mít až takový vliv. Hodně vám proti zadržování vody může pomoci hořčík, draslík, vitamín B6 či extrakt z pampelišky. Něco o retenci vody jsem psala už tady.

Anebo

Možná špatně jíte, nebo jste v hlavě ještě nepřepnuli na mód "chci zhubnout", ale máte tam namísto toho "ach jo, já snad nikdy nezhubnu". O tom jsem už ale také psala v tomto článku.

Autor: Jana Albrechtová | pátek 9.6.2017 5:59 | karma článku: 13.99 | přečteno: 773x

Další články blogera

Jana Albrechtová

Na dovolenou do Turecka? Jaká je bezpečnostní situace?

Přemýšlíte letos o dovolené v Turecku? Považujete jej za bezpečnější destinaci, než je třeba Egypt?

3.6.2017 v 5:39 | Karma článku: 12.01 | Přečteno: 1300 | Diskuse

Jana Albrechtová

Dovolená v Egyptě? Proč ne, toto je dobré vědět

To žůžo ázůůůróóó na fotkách lákajících do Egypta prostě hrozně táhne, ne že ne. Mě táhne také, proto jsem se rozhodla sepsat tento článek. Už jako malá jsem Egypt po zhlédnutí Mumie chtěla strašně navštívit, ale je tady to ALE.

2.6.2017 v 5:16 | Karma článku: 22.44 | Přečteno: 4153 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Přemysl Čech

Biatlon - přitvrdit musí i Mezinárodní olympijský výbor

Podle posledních zpráv přitvrdilo vedení IBU (Mezinárodní unie biatlonu) v novém znění své antidopingové charty v trestech ohledně dopingových hříšníků. Pořád ale ne dostatečně tvrdě. Je to jako když MOV se nažral,..

23.11.2017 v 9:58 | Karma článku: 7.20 | Přečteno: 166 | Diskuse

Přemysl Čech

Doživotní vyloučení ruských skeletonistů z OH - a kdo bude následovat?

Podle čerstvé zprávy ze sídla MOV ve švýcarském Lausanne, byli doživotně diskvalifikováni z účasti na olympijských hrách dva nositelé cenných kovů z posledních ZOH v ruském Soči. Rusové Treťjakov a Nikitinová.

22.11.2017 v 15:48 | Karma článku: 16.10 | Přečteno: 777 | Diskuse

Josef Nožička

Jana Novotná odešla do tenisového nebe…

Ve věku pouhých 49 let zemřela wimbledonská vítězka z roku 1998 a jedna z nejlepších hráček celé české tenisové historie Jana Novotná.

21.11.2017 v 8:10 | Karma článku: 22.79 | Přečteno: 573 | Diskuse

David Procházka

Nezmar je pro Slavii výbornou volbou

V prvoligové tabulce sice ztrácí fotbalová Slavia na Viktorii Plzeň čtrnáct bodů, ale v něčem už má teď proti Západočechům navrch. Získala do svých řad na post sportovního ředitele z Liberce Jana Nezmara.

16.11.2017 v 13:42 | Karma článku: 9.94 | Přečteno: 213 | Diskuse

Přemysl Čech

Jak Rusové otrávili sport

RusŽe v Rusku a jeho spřátelených některých bývalých svazových republikách je sport podřízen státní moci a zodpovídá se mu z neúspěchů, protože úspěchy jsou přece samozřejmostí. to je věc dávno známá. Ale Rusové otrávili sport!

13.11.2017 v 12:00 | Karma článku: 20.90 | Přečteno: 1040 | Diskuse
Počet článků 4 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1719
Zajímám se o region Blízkého východu, ale i jiné oblasti.


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.